Brandend content

Goede branded content voorbeelden

Goede branded content formats zijn alleen van toepassing op het merk waarvoor ze bedoeld zijn. Zonder dit merk had de content niet kunnen bestaan. Product placement vinden wij niet onder branded content vallen, omdat het gebruikte format niet valt of staat met de getoonde producten. Voorbeelden van goede branded content (al dan niet bedoelt) vindt u hier:

Magazine Allerhande van Albert Heijn

Wie heeft dit magazine nou niet doorgebladerd om te kijken wat hij of zij zou gaan eten? Dit oudste en meest succesvolle relatiemagazine in Nederland laat precies zien hoe branded content werkt. Inmiddels kun je de Allerhande ook als online magazine bekijken en ontvang je elke dag recepten en inspiratie. Daarnaast wordt 4x per jaar het magazine ‘Wathandig’ uitgebracht, dat vol staat met tips over het non-food assortiment van Albert Heijn.

Red Bull = Branded Content

Red Bull Racing, Ice Skating, Air Races, X Fighters en Extreme Records: Red Bull maakt de beste prestaties mogelijk (‘geeft je vleugels’). Red Bull is het grote voorbeeld als het gaat om content marketing. Daar waar het merk eerst alleen nog sporters sponsorde en evenementen verzorgde, creeert het nu zelfs eigen sports en games. Tegenwoordig heeft Red Bull zelfs haar eigen tv-kanaal en internationale magazine.

Quick Start van Nikon: dé branded content workshop

Nikon is specialist op het gebied van fotografie. Daarom geeft zij beginnende spiegelreflexcameragebruikers bij aankoop van een camera een workshop ‘fotograferen’ cadeau. Dat is ervaren, leren en vervolgens (weer) kopen… Dat is branded content marketing.

Anthill werkt als reclamebureau

Als reclamebureau leveren we o.a. strategische communicatieplannen, reclamecampagnes, DM’s, bedrijfsfilms, instore communicatie, relatiemagazines, events, guerrilla marketing acties, reclame drukwerk en specials voor de doelgroep (zoals je eigen boek, verjaardagscadeau en merchandise).

Anthill werkt als internet marketing bureau

Als internet marketing bureau houden we ons bezig met o.a. online strategieën, nieuwe websites maken, bestaande websites aanpassen, webredactie, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, e-mailmarketing en de meest intelligente analyses om een website en online campagnes te optimaliseren.

Anthill werkt als PRbureau

Als PRbureau houden we ons bezig met o.a. het PR plan, research & intelligence, PR stunt, PR event, persberichten met nieuwswaarde, mediacontacten, online perscentrum, persberichten versturen, press kit, persconferentie, knipseldienst, medium ontwikkelen in eigen beheer, sponsoring en PR & mediapartnership.