Content marketing strategie

Content marketing strategie voor uw project

Gebruik content marketing als marketingstrategie om uw doelstellingen te halen. Anthill vindt het belangrijk dat content iets oplevert: clicks/bezoeken, ervaringen, aanmeldingen of aankopen. Hiervoor weten wij altijd de juiste strategie te bepalen. Dit doen we door altijd eerst de ‘waarom-vraag’ te stellen. Daarna komen we met onvoorstelbare concepten om vervolgens branded content te ontwikkelen. Juist hiermee bereikt u het resultaat dat u voor ogen hebt.

Content marketing in de praktijk

Als u wilt, voeren wij uw content marketing strategie ook voor u uit. Dit doen we op een zeer unieke manier door Internet Marketing, PR en Reclame te combineren. Bovendien zijn wij partner van het ANP en kunnen wij uw content op een journalistieke wijze produceren. Dat is precies wat uw content marketing project nodig heeft.

Benieuwd wat Anthill als content marketing bureau voor uw organisatie kan betekenen? Bekijk onze succesvolle projecten of neem vrijblijvend contact met ons op.

Lees hier alvast wat tips over de inzet van content marketing:

Zorg voor een aanbod van relevante content voor uw doelgroep

Uw doelgroep is zeer selectief in de informatie wat zij aangeboden krijgt. Wanneer uw doelgroep te veel ‘lastig valt’ met irrelevante content gaat zij u negeren of zelfs irritant vinden.

Bied alleen content aan dat van toepassing is op uw merk

Conversie bereiken gaat een stuk makkelijker wanneer u content aanbied dat van toepassing is op uw product of dienst. Dat klinkt heel logisch, maar heel veel bedrijven gaan de mist door heel veel content over een heel breed onderwerp aan te bieden.

Wees specialist op het gebied

Bied gespecialiseerde content aan die heel erg dicht bij uw merk of bedrijf ligt. Ga hierbij juist heel erg diep op het onderwerp in. Zo beschouwt de doelgroep uw bedrijf of merk al snel als autoriteit in op dat gebied.

Gebruik de juiste kanalen voor uw content en doelgroep

Kies uw kanalen zorgvuldig uit. Heel veel bedrijven gaan mee in de trend om via een bepaald middel van zich te laten horen. “Dan ben je innovatief bezig”. Effectief vinden wij anders! Uw zakenklant bereikt u namelijk niet via Facebook, maar via Linkedin.

Post content met een doel

De laatste tip is eigenlijk wel de meest belangrijke. Want als u niet meer weet waarom u iets post moet u direct stoppen. Content marketing kost tijd en geld, dus het moet iets opleveren. Datzelfde geld ook voor een advertentie die u plaats. Daarom moet u altijd weten waarom u met content marketing bezig bent. Deze vraag stelt Anthill u gelukkig altijd vooraf, bij het bepalen van uw content marketing strategie.

Anthill werkt als reclamebureau

Als reclamebureau leveren we o.a. strategische communicatieplannen, reclamecampagnes, DM’s, bedrijfsfilms, instore communicatie, relatiemagazines, events, guerrilla marketing acties, reclame drukwerk en specials voor de doelgroep (zoals je eigen boek, verjaardagscadeau en merchandise).

Anthill werkt als internet marketing bureau

Als internet marketing bureau houden we ons bezig met o.a. online strategieën, nieuwe websites maken, bestaande websites aanpassen, webredactie, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, e-mailmarketing en de meest intelligente analyses om een website en online campagnes te optimaliseren.

Anthill werkt als PRbureau

Als PRbureau houden we ons bezig met o.a. het PR plan, research & intelligence, PR stunt, PR event, persberichten met nieuwswaarde, mediacontacten, online perscentrum, persberichten versturen, press kit, persconferentie, knipseldienst, medium ontwikkelen in eigen beheer, sponsoring en PR & mediapartnership.