Een persbericht schrijven

Twee belangrijkste tips voor een goed persbericht

Een persbericht schrijven start met een nieuwswaardige boodschap

Vaak willen klanten free publicity dus schrijven ze een persbericht. Alleen wordt vaak vergeten om commerciële informatie te vertalen naar nieuwswaarde. Daarin zijn we realistisch; als het er niet in zit, zetten we u met beide benen op de grond. Geen nieuws=geen persbericht; irriteer journalisten niet. Een PR plan opstellen voorafgaand aan het schrijven van een persbericht helpt bij het bepalen van die boodschap.

Voorbeeld van een PR plan aanvragen

Een persbericht schrijven met een doel

Een persbericht leidt zelden tot extra verkoop! Het leidt wel tot een bijdrage aan uw branding, een relatief goedkoop bereik naar uw doelgroep en links naar uw website. Bepaal een realistisch doel van uw persbericht. Verwacht geen wonderen als u een persbericht schrijft er bestaat altijd de kans dat uw persbericht niet opgepikt wordt.

 

Anthill werkt als reclamebureau

Als reclamebureau leveren we o.a. strategische communicatieplannen, reclamecampagnes, DM’s, bedrijfsfilms, instore communicatie, relatiemagazines, events, guerrilla marketing acties, reclame drukwerk en specials voor de doelgroep (zoals je eigen boek, verjaardagscadeau en merchandise).

Anthill werkt als internet marketing bureau

Als internet marketing bureau houden we ons bezig met o.a. online strategieën, nieuwe websites maken, bestaande websites aanpassen, webredactie, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, e-mailmarketing en de meest intelligente analyses om een website en online campagnes te optimaliseren.

Anthill werkt als PRbureau

Als PRbureau houden we ons bezig met o.a. het PR plan, research & intelligence, PR stunt, PR event, persberichten met nieuwswaarde, mediacontacten, online perscentrum, persberichten versturen, press kit, persconferentie, knipseldienst, medium ontwikkelen in eigen beheer, sponsoring en PR & mediapartnership.