Een briefing opstellen: tips

  • Maak bij het opstellen van een briefing onderscheid tussen marketing doelstellingen (omzet,afzet en marktaandeel) en communicatie doelstellingen (kennis, houding, gedrag)
  • Maak een doelgroep echt specifiek (bij B-B campagnes dus niet tot op bedrijfsniveau maar tot op functieniveau). Dit is heel moeilijk maar heb je straks nodig bij de keuze van de communicatiemiddelen
  • Laat je niet verleiden de boodschap al ‘creatief te formuleren’ (dat komt later wel tijdens de concept ontwikkeling)
  • Bij de keuze van communicatiemiddelen is het wel handig als je ‘op een bierviltje’ kunt uitrekenen welke middelen in je budget passen. Bij een DM over de post weet je dat je 44ct kwijt bent aan portokosten. Een doelgroep van 100.000 personen vereist dus al bijna 44000 euro portokosten. Bij onvoldoende budget maak je doelgroep kleiner of kies je een ander middel.

Vraag een voorbeeld briefing aan

Anthill werkt als reclamebureau

Als reclamebureau leveren we o.a. strategische communicatieplannen, reclamecampagnes, DM’s, bedrijfsfilms, instore communicatie, relatiemagazines, events, guerrilla marketing acties, reclame drukwerk en specials voor de doelgroep (zoals je eigen boek, verjaardagscadeau en merchandise).

Anthill werkt als internet marketing bureau

Als internet marketing bureau houden we ons bezig met o.a. online strategieën, nieuwe websites maken, bestaande websites aanpassen, webredactie, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, e-mailmarketing en de meest intelligente analyses om een website en online campagnes te optimaliseren.

Anthill werkt als PRbureau

Als PRbureau houden we ons bezig met o.a. het PR plan, research & intelligence, PR stunt, PR event, persberichten met nieuwswaarde, mediacontacten, online perscentrum, persberichten versturen, press kit, persconferentie, knipseldienst, medium ontwikkelen in eigen beheer, sponsoring en PR & mediapartnership.