Tips om een marketingplan te schrijven

  • Maak bij het opstellen van een marketingplan gebruik van een voorbeeld
  • Probeer realistisch te zijn in doelstellingen en bijbehorende budgetten. Als je de lat heel hoog legt qua doelen vereist dit vaak ook hoge investeringen.
  • Specificeer doelstellingen; dus geen total bedrag aan omzet maar een break out per productgroep. Dit is noodzakelijk om activiteiten en budgetten toe te kennen.
  • Maak een doelgroep echt specifiek (bij B-B campagnes dus niet tot op bedrijfsniveau maar tot op functieniveau). Dit is heel moeilijk maar heb je straks nodig bij het communicatieplan en de keuze van de communicatiemiddelen.

Anthill werkt als reclamebureau

Als reclamebureau leveren we o.a. strategische communicatieplannen, reclamecampagnes, DM’s, bedrijfsfilms, instore communicatie, relatiemagazines, events, guerrilla marketing acties, reclame drukwerk en specials voor de doelgroep (zoals je eigen boek, verjaardagscadeau en merchandise).

Anthill werkt als internet marketing bureau

Als internet marketing bureau houden we ons bezig met o.a. online strategieën, nieuwe websites maken, bestaande websites aanpassen, webredactie, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, e-mailmarketing en de meest intelligente analyses om een website en online campagnes te optimaliseren.

Anthill werkt als PRbureau

Als PRbureau houden we ons bezig met o.a. het PR plan, research & intelligence, PR stunt, PR event, persberichten met nieuwswaarde, mediacontacten, online perscentrum, persberichten versturen, press kit, persconferentie, knipseldienst, medium ontwikkelen in eigen beheer, sponsoring en PR & mediapartnership.