marketing & communicatie 

Investeren in uw persoonlijke merk

door | aug 12, 2020 | Marketing

Vooral tegen (marketing)directeuren en eigenaren van bedrijven wil ik zeggen: investeer in uw persoonlijke merk! Juist nu in tijden van een wereldwijde pandemie. Start vandaag nog met het opbouwen van uw online zichtbaarheid bijvoorbeeld via LinkedIn. De 3 redenen?

  1. Mensen verbinden zich meer met persoonlijke ervaringen dan met feiten

Door te laten zien wie we zijn en onze verhalen te delen, creëren we een veel sterkere verbondenheid. In deze ‘andere tijden’ kunt u bijvoorbeeld delen hoe u moeilijke obstakels wilt overwinnen en hoe u uw klanten probeert zo goed mogelijk in deze tijd te helpen. U bouwt zo een publiek van volgers op dat op een veel dieper niveau met u verbonden zal zijn.

  1. Persoonlijke verbinding is concurrentiebestendig

Uw persoonlijke merk, dat bent uzelf. En dat kan niet gekopieerd worden zoals bij concurreren op prijs of op kwaliteit. Als u een manier vindt om op te vallen en het hart van uw publiek weet te raken, dan kan niemand dat evenaren. Want wie u bent en wat u doet en vooral hoe u dit doet, dat is uniek! Belangrijk daarbij is dat u wel authentiek en ook enigszins uitgesproken bent.

  1. U bouwt ononderbroken waarde op ongeacht hoe het met uw bedrijf gaat

Wat er ook gebeurt het bouwen aan uw persoonlijk merk kan ononderbroken doorgaan! Zelfs als u uw bedrijf sluit of u uw bedrijf een heel andere richting opstuurt. Uw bouwt een publiek op die met u persoonlijk verbonden is. Dat is niet 1-op-1 afhankelijk van wat u professioneel doet. Neem uw publiek mee op uw reis en het zal u volgen, zolang u trouw blijft aan uw persoonlijke merk.

Aanvliegroutes voor verhalen
Tot slot wil ik u nog wat tips geven. Ik noem het altijd aanvliegroutes. Want hoe geeft u nu inhoud aan uw verhaal. Laat bijvoorbeeld zien wat uw sterke persoonlijke eigenschappen en verdiensten zijn. ‘Hier sta ik, ik ben ondernemend, doortastend, rechtvaardig.’ Of: ‘Ik kan heel goed analyseren en ik zoek altijd de uitdaging op.’ Laat hier voorbeelden van zien!

Denk ook na over wat uw identiteit bepaalt? Neem onderstaande zinnen eens door en bedenk welke verhalen daarbij horen. Misschien kunt u hier iets van delen met uw publiek.

  • Mijn persoonlijke waarden en normen
  • Deel uitmaken van de vele generaties van mijn familie
  • Mijn dromen en verbeeldingskracht
  • Mijn persoonlijke doelen en toekomstwensen
  • De plek waar ik ben geboren en getogen
  • Mijn leeftijd en de generatie waarvan ik deel uitmaak
  • Mijn sociaal-economische status
  • De gemeenschap waar ik deel van uit maak
  • De goede vriend die ik wil zijn voor de mensen om wie ik geef
  • Mijn doel om een betrokken partner te zijn voor mijn geliefde
  • Mijn lichamelijke kracht, mijn sportieve prestaties
  • Mijn betrokkenheid bij een club waar ik lid van ben
  • Mijn beroepskeuze en loopbaan
  • Mijn opleiding en schoolresultaten

Ik wil je leren kennen!

Ik vind het ontzettend leuk om (marketing)directeuren en eigenaren van bedrijven hierbij te helpen. Koffie en kennismaken: dat is het begin. Altijd vrijblijvend! Ik ben nieuwsgierig naar de persoon achter het bedrijf. Naar dromen en ambities en persoonlijke doelen en toekomstwensen. Mijn uitdaging is om u de tools aan te reiken waarmee u kunt gaan bouwen aan uw persoonlijk merk! Bel direct met Elise de Groot op 06 – 294 54 166. Of stuur een mail naar elise@anthill.nl.